onsdag 10 juni 2015

Tal till 6a!

Malmö 11 juni - 15

Kära 6a!
Tänk att det redan har gått nästan tre år sedan jag träffade er för första gången. En klass på 26 elever, där nästan ingen satt ner på sin stol. Det fanns elever på bordet, under borden, på bokhyllan, ja nästan överallt där ni inte skulle vara. Men i femman hände något, jag minns det så väl, vi hade fått flytta in i No – salen eftersom vår projektor var stulen. Vi arbetade med religion, ett ämne ni är och var otroligt duktiga i, då vi hade en av våra första fantastiska lektioner. Dessa fantastiska lektioner har under det sista 1.5 år varit många, många. Lektioner då jag fått tårar i ögonen av glädje över hur långt ni har kommit. När stoltheten har svämmat över i mitt bröst.

Jag hade aldrig varit den lärare jag är idag om jag inte hade mött er, ni har lärt mig så otroligt mycket och det är jag er evigt tacksam för. Jag kommer aldrig glömma er och allt ni lärt mig. Jag önskar er alla lycka och vet att ni kommer att klara er utmärkt. Kom förbi ibland eller skicka ett meddelande så att vi får höra hur ni har det.

Stor kram till er alla

Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar