onsdag 17 december 2014

Elevledda utvecklingssamtal

Vilket arbete jag har sett hos alla elever i årskurs sex idag!
Ni har arbetat med era förberedelser inför utvecklingssamtalen på ett otroligt imponerande sätt. Jag kan se att ni alla har utvecklats mycket under denna termin, framför allt visar ni ett helt annat sätt att reflektera och fundera kring ert lärande jämfört med vad ni gjorde i augusti. Genom att ni är involverade och engagerade i målen och kunskapskraven, är ni ägare till er egen lärprocess. Det är en väldigt viktig del i resan mot det livslånga lärandet.

 Jag är så glad när jag hör er diskutera vilka mål ni vill sätta upp inför nästa termin och hur vi tillsammans kan hjälpas åt att nå dessa. Ni kommer på konkreta sätt som skolan kan stötta er på och ni kommer på minst lika många sätt som ni kan göra för att nå målen. Med tanke på hur målmedvetna ni är, är jag säker på att vi kommer att nå dessa mål under nästa termin.

I morgon kommer 6a att fortsätta arbeta med sina power points, jag hoppas att ni alla hinner färdigt. På fredag kommer alla sexor att få träna muntligt inför en kamrat, på att hålla sitt samtal, detta gör vi för att alla ska känna sig riktigt säkra i att hålla samtalet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar